プログラムの詳細は、事業名(太字)をクリックすると見られます。

  • 中長期ボランティア
  • 子ども,農業
  • FAGAD MLTV4
  • トーゴ
  • 1か月以上

ESSE ZOGBEDZI

私たちの団体は、このプログラムを通じて、少し忘れられた村に快適な生活をもたらす支援をしたいと考えています。
この村でのプログラムは、子どもたちと地域住民の教育に重点を置いており、より良い未来を築くことを目的としています。

フランスのENOUMAMAの支援を受けて、図書館を設立しました。
今後の課題は、この図書館をより効果的に活用すること、そして何よりも、図書館の自立運営のための収入創出活動(AGR: Activit?s G?n?ratrices de Revenus)を開発することです。

また、私たちは動物飼育を組み合わせた植物園の創設を構想しています。ここは、人々が集い、学び、生活改善を目指して交流できる場になることを目指しています。

実施する活動内容:
学校での読書啓発活動の実施

図書館の運営支援

図書館員の補助(施設管理や運営補助)

図書館の自立運営を目指した収入創出活動の計画立案・実施支援

植物園づくりへの参加

農場の立ち上げまたは動物の飼育への参加

  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉,学習ワークキャンプ
  • LMTV ASTO 01
  • トーゴ
  • 1か月以上

WOMEN AND COMMUNITY DEVELOPMENT" PROGRAM

女性と地域開発プログラム(AKLALAバティック・センタープロジェクト関連)
「女性と地域開発プログラム」は、AKLALAバティック・センタープロジェクトと連携しており、女性や少女のエンパワーメントを目的とし、彼女たちの個人・集団としての成長を支援することを目指しています。

この目標を達成するため、ASTOVOTは女性たちのニーズに合わせた多様な要素を含むプログラムを提供しています:

非公式な識字教育、ジェンダー問題、性と生殖に関する健康、性教育、女性の権利、自己啓発などの研修および啓発活動

協同組合の支援(貯蓄管理、起業支援、ソーシャル・コミュニケーションなど)

女性たちの活動を紹介する文化イベントの企画・開催

現在、研修や啓発活動は週に3回実施されています。
このプログラムでは、ボランティアが現地チームや受益者と連携しながら、ワークショップ準備のための調査・資料作成などを行う必要があります。

ボランティアの主な役割:
研修や啓発セッションのための講師・テーマのリサーチ

現地に出向き、協同組合のニーズをヒアリング・理解すること

起業に関する能力開発研修の提案・実施

資金調達の支援

女性たちとの文化活動の企画・実施

「女性と地域開発」プログラムの評価と持続可能性に関する活動への参加

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 子ども
  • FAGAD MLTV1
  • トーゴ
  • 1か月以上

ADETA

子どもたちに以下のことを教える
・将来の準備の仕方
・読み書きの方法
・社会での生き方
・ゲームやスケッチを教え、公の場で披露する手助けをする
・基本的な衛生と清潔についての概念
・特定の病気から身を守る方法

  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉,子ども
  • LMTV ASTO 06
  • トーゴ
  • 1か月以上

SOCIO-EDUCATIONAL ACTIVITIES WITH DISABLED CHILDREN FROM THE "L'ENVOL" MEDICO-PSYCHO-PEDAGOGICAL INSTITUTE

プロジェクト概要:
**インスティテュ・メディコ・プシュコ・ペダゴジック「L'Envol(ラヴォル)」**は、トーゴのクパリメ(Kpalim?)にある施設で、長年にわたりASTOVOTのパートナーとなっています。

この施設では、知的障害(ダウン症など)や脳性麻痺を持つ7歳から15歳の若者たちを受け入れています。
障害を持つ子どもたちはしばしば社会から孤立し、家族にとって「重荷」や「呪い」として見なされることがあります。
ラヴォルはそうした子どもたちにできる限り自立した生活が送れるようにするための教育機会を提供しています。

このプロジェクトにおけるボランティアの使命は、以下の2つです:

教育スタッフの不足を補うこと

子どもたちやスタッフに異文化との接点をもたらすこと
 → 異文化交流は、すべての人にとって学びと豊かさをもたらします。

仕事内容:
日々の活動において、子どもたちの見守りやサポートを教育スタッフと一緒に行う

以下のようなワークショップで子どもたちと一緒に活動する:
 ・造形やクラフト(物づくり)
 ・コラージュやお絵描き
 ・ゲーム、会話、音楽とダンス、物語や歌

文化的・芸術的なアクティビティの企画と実施

自国の文化を紹介(例:歌やダンス、遊びなど)

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 子ども,教育
  • LMTV ASTO 10
  • トーゴ
  • 1か月以上

ASSISTANCE FOR INSTITUTE TEACHERS (PRIMARY AND KINDERGARTEN)

学校では深刻な教師不足の問題が発生しています。
ボランティアは、授業中に教師を補助したり、補習授業を行うなどして、生徒が効果的に学べるようサポートします。
ボランティアは、トーゴの教育課程に従いながら、自国の教育内容も共有しつつ、以下の教科で生徒を支援します:

読み書き(フランス語)

算数

図画

その他の教科

幼稚園(2歳?5歳)では、ボランティアは教師を補助し、子どもたちを楽しませるためのさまざまな社会教育的な活動を企画・実施します。

仕事内容:
教師と協力して授業を準備し、補習授業を企画する

生徒の課題や答案の添削を手伝う

各種テストや評価の際に生徒を監督する

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 子ども,教育
  • LMTV ASTO 09
  • トーゴ
  • 1か月以上

CINEMA AND LIBRARY FOR CHILDREN IN KPALIM?

このプロジェクトは、子どもたちの成長と充実を促進することを目的に設立されました。毎週、数十人の子どもやティーンエイジャーが活動センターに集まります。

この活動の目的は、ボードゲームや映画上映を通じて、楽しく、有意義で、意欲を高める余暇時間を子どもたちに提供することです。ゲームや映画鑑賞を通じて、子どもたちが意識を高め、新しいことを発見し、学ぶことを目指しています。

さらに、ASTOVOTには図書館があり、あらゆる形での読書を促進し、子どもたちに学校教育や日常生活に役立つツールを提供しています。
ボランティアには、図書館の管理、子どもたちへの知識の共有、パートナー機関との活動企画などが求められます。

仕事内容:
ゲームワークショップや映画上映の際に、子どもたちの引率・支援・監督を行う

地元のボランティアと協力して、ゲームや映画上映のスペースの準備と企画を行う

子どもたちがフィクションと現実を区別できるよう手助けをする

書籍の修復、貸出記録、利用者カードの管理など、図書館業務を行う

子どもたちと一緒に、楽しいレクリエーション活動を企画・実施する

子どもたちとともに、読書・作文・演劇のワークショップを開発・運営する

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 環境
  • FAGAD MLTV5
  • トーゴ
  • 1か月以上

NADOBA

- サイトの保護と推進のための啓発活動;
- 動物のための避難所の建設および給餌のための水の堰を整備する
- サイトの優れた管理の保護を支援する
- 木の植樹とそれらの世話をする
- 観光客と研究グループを歓迎する観光ガイドの支援
- パートナーシップの開発
- 持続可能性を持つプロジェクトの実現を支援する
- TATAビルの新しいコンセプトのデモンストレーションに参加する。

  • 中長期ボランティア
  • 教育
  • LMTV ASTO 11
  • トーゴ
  • 1か月以上

INTRODUCTION TO COMPUTERS" PROGRAMME FOR STUDENTS

コンピューターの利用が進展しているにもかかわらず、トーゴの大学、高校、中学校ではこの通信ツールへのアクセスは依然として非常に限られています。
トーゴの生徒・学生の大多数はコンピューターの使用に触れたことがなく、これが学業や大学生活における大きなハンディキャップとなっています。

この現状を踏まえ、ASTOVOTでは、生徒を対象にしたコンピューターとインターネットの簡単かつ実用的な入門講座を設けています。

この入門講座は、コンピューターの基礎知識を持ち、それを若いトーゴ人に伝えたいと考える全てのボランティアに開かれています。ボランティアは、ASTOVOTが雇用する教師と一緒に活動します。

仕事内容:
このプロジェクトでは、ASTOVOTは以下の3つの対象者グループと連携しています:

ASTOVOT本部があるゾマイ地区の生徒たち

クパリメのカトリック多目的中等学校の生徒たち(Coll?ge Catholique Polyvalent de Kpalim?)

クパリメの職業訓練センター(Craft Centre)の受講者たち

ボランティアは希望するグループを1つ選ぶことも、2つまたは3つを組み合わせて活動することも可能です。

主な活動内容:

研修プログラムの立案

パソコンおよび各種ソフトウェアの使用方法の授業準備・実施(過去のボランティアが作成した教材を使用することも可能)

新しい技術の重要性に関する啓発活動

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉
  • LMTV ASTO 04
  • トーゴ
  • 1か月以上

SUPPORT FOR THE HEALTH STAFF AT THE "M?RE T?R?SA DE CALCUTTA" CENTRE

「マザー・テレサ・ホーム」について:
「マザー・テレサ・ホーム」は、飢えや渇きに苦しむ人々、ホームレス、HIV/AIDSや結核患者、虚弱な人々、愛情を受けられない人々、生きる希望や信仰を失った人々を支援する施設です。

現在、宗教や国籍を問わず約60人の患者が受け入れられています。

この施設では、医療的ケア、患者のケア・レクリエーション、清掃、調理など、さまざまな仕事が行われています。

2018年以降、このセンターはASTOVOTと提携し、医療トレーニングを受けたボランティアを受け入れ、スタッフの医療支援を行っています。

なお、ボランティアは消耗品か否かにかかわらず、自分の医療器具を持参することができます。

仕事内容:
医療スタッフのサポート(以下を含む)
 ・患者の処置、薬の配布、ケア、包帯の交換
 ・理学療法(フィジオセラピー)、マッサージ

食事の配膳

ドミトリー(患者用宿泊部屋)の清掃

食事準備の補助

入居者向けのレクリエーションやアクティビティの企画・実施

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 環境,その他
  • LMTV ASTO 07
  • トーゴ
  • 1か月以上

ESPACE AGRO- ECOLO

「Espace Agro Ecolo」プロジェクトについて:
「Espace Agro Ecolo(エスパス・アグロ・エコロ)」プロジェクトは、ASTOVOT(アストヴォット)とボランティアが共同で行っている、持続可能で有機的な農業を推進するための取り組みです。

このグリーン・マイクロスペースは、有機農業と環境保護に関する知識や技術の学び・共有・対話・発見の交差点となっています。

このエコシステムには以下が含まれています:

野菜畑(市場向けの野菜栽培)

果樹(パパイヤなど)



自然のままの野生区域

作物に水をやるための小さな川

このボランティアプロジェクトの目的:
ASTOVOTが実施している持続可能な環境プロジェクトの運営支援

有機農産物を栽培しながら、アグロエコロジー(農業生態学的)区域の開発

地域の若者に対して、責任ある消費や環境保護の重要性に関する意識を高める活動の実施

仕事内容:
環境に関する啓発資料・広報ツールの作成、調整、配布

環境関連の関係者とのパートナーシップ管理

アグロエコロジー区域における新しい作物の導入

子どもたちのグループを対象にした、農業生態学的実践の指導

エコロジカル(環境配慮型)な園芸技術の習得

  • 定員:6人
  • 中長期ボランティア
  • 教育,子ども,その他の福祉
  • AJOV MLTV 02
  • モザンビーク
  • 1か月以上

INFORMAL EDUCATION CAMP ? Maputo

活動内容:非公式教育による子どもの支援、地域コミュニティとの連携、現地NGOとの協働による社会・地域活動の推進、ゲーム・歌・文化交流などのレクリエーション活動の実施。特に英語教育を通じて、恵まれない子どもたちが将来の可能性を広げ、貧困の連鎖から抜け出すことを目的としています。マプトに来て、子どもたちに英語を教えてみませんか?

  • 定員:9人
  • 中長期ボランティア
  • 文化活動
  • ZWA M/LTV028
  • ジンバブエ

MWOS FC

The volunteer (Team Manager) will be expected to support in the following key result areas:
Tactical and Strategic
? Develop and implement effective game plans and strategies.
? Analyse opponents and adjust tactics accordingly.
? Make informed decisions during matches (e.g., substitutions, formations).
Team Management
? Build and maintain a cohesive team culture.
? Foster positive relationships with players, staff, and stakeholders.
? Manage player morale, motivation, and conflicts.
Player Development
o Identify, recruit, and develop talented players.
o Improve player skills and performance through training and coaching.
o . Monitor player fitness and well-being.
Communication and Leadership
? Effectively communicate with players, staff, media, and fans.
? Provide inspirational leadership and motivation.
? Manage stress and pressure.
Administrative and Operational
? Manage team budget and resources.
? Coordinate travel, accommodations, and logistics.
? Ensure compliance with regulations and laws.
Performance Monitoring and Evaluation
? Set and achieve performance targets (e.g., wins, goals scored).
? Analyse team and player performance data.
? Adjust strategies based on performance evaluations.
Representation and Ambassadorship
? Represent the club in media, public appearances, and events.
? Promote the club's brand and values.
? Maintain positive relationships with sponsors and partners.
Youth Development and Academy
≠ Develop and implement youth development programs.
≠ Identify and nurture young talent.
≠ Manage academy staff and resources.
Other
? Stay up-to-date with football regulations, trends, and best practices.
? Network with other managers, coaches, and football professionals.
Adapt to changing circumstances (e.g., injuries, transfers

  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉
  • ZWA M/LTV027
  • ジンバブエ

Tsungirirai

With the numbers of national and international partners going down year in and year out, the organisation now needs to invest in both social and financial capital, hence the dire need of Resources Mobilization officer. The Resource Mobilization Officer will contribute to Tsungirirai work through research/documentation, social media, monitoring and evaluation and resource mobilization. The ideal candidate will be specially involved in identifying and responding to opportunities for funding. Volunteers will also be involved in capacity-building activities, especially for the youths. S/He will learn from other staff members to perform duties

  • 定員:5人
  • 中長期ボランティア
  • 教育
  • ZWA M/LTV026
  • ジンバブエ

Victoria Falls Musi OA Tunya

This project focuses on supporting Kindergarten education for children at a local rural school in Victoria Falls. Early Childhood Education is key to the promotion of cognitive, physical and social development of children in the first 1000 days of their lives. This project’s aim is to promote access to ECD services to children and promoting the education of ECD children through play. Volunteers in this project are engaged on a day-to-day basis with children in ECD as Teacher Assistants. They provide a conducive platform for children to access educational services and promoting play as the pivot of education for children in this grade. Children in this grade are between the ages of 3 to 6 years of age. Volunteers have an opportunity to be innovative and initiate educational games for children as well as facilitating coloring and paintings. It is a project for those volunteers who wish to be immersed in visionary artwork, painting and play (indoor or outdoor).

  • 定員:6人
  • 中長期ボランティア
  • 教育
  • ZWA M/LTV025
  • ジンバブエ

Bongai Shwamwari -Mutare

The volunteers will develop a social health care for the Centre, offer some in house training for the kids and staff members as well as tailor made training Programme with strong bias on Gender and development Programme. Requirements: Basically, passion and commitment for early childhood development and community development is all that is required to take part in this program. Food: Basic meals will be provided from what is locally available in the local community. Volunteers are therefore advised to be flexible and open minded. This will make it easy for them to negotiate their entry into the community.

  • 定員:2人
  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉
  • ZWA M/LTV024
  • ジンバブエ

Tose Respite Care Centre

Tose is home for people with severe and multiple disabilities. It provides respite care, rehabilitation, and training for caregivers. The volunteers will work with the staff members at Tose to provide respite care as well as rehabilitation for the disadvantaged. The volunteers will also help in the garden, kitchen laundry and any specific request from administration at Tose

  • 定員:2人
  • 中長期ボランティア
  • 環境,考古学
  • ZWA M/LTV023
  • ジンバブエ

Hillside Dams Conservancy

The volunteer at Hillside Dams Conservancy will be expected to support in the following key result areas:
? Eradicate invasive vegetation in the dried riverbed to allow free flow.
? Design and dig a drainage system to direct water flow into the river.
? Harvest water during rainy seasons, ensuring a consistent supply.
Objectives:
? Enhanced ecosystem services and biodiversity.
? Improve water quality and quantity
? Enhance the scenery and landscape of the conservancy
? Forster community engagement and environmental awareness.
Volunteers will also contribute to process of Ecosystem Restoration through
o Mechanical vegetation eradication and habitat restoration
o Drain design and construction
o Contribute expertise and any other resources at your disposal

  • 定員:5人
  • 中長期ボランティア
  • 教育,文化活動,学習ワークキャンプ
  • ZWA M/LTV020
  • ジンバブエ

Die Deutsche Shule- Harare/Bulawayo

The volunteer at Die Deutsche Schule will be expected to support in the following key result areas:
? Introducing students to the rich tapestry of German culture through activities, discussions and experience.
? Engage with Students in a interactive language sessions fostering a supportive an immersive learning environment
Objectives:
? Collaborating with dedicated teaching staff to enhance the overall educational experience for students
Volunteers will also contribute to process through
o Provide Invaluable insight into the pronunciation, conversation and cultural nuances

  • 定員:6人
  • 中長期ボランティア
  • 障がい者,教育,その他の福祉
  • ZWA M/LTV 021
  • ジンバブエ

Nzeve Deaf Centre

This program facilitates extra-curricular activities for children and youth through a child center which supports those who need it most. The idea of the Centre is to provide educational and recreational services to children and youth who are deaf. The center also addresses issues of child abuse among other challenges as it is a safe home to deliberate and receive support from Volunteers work together with representatives of the Protection Committee. At the Centre, volunteers have an opportunity to engage in indoor and outdoor play games with the youths who occasionally visit the Centre for play. It is basically an opportunity for international volunteers to appreciate initiatives around safeguarding the rights of children and youths who are differently enabled

  • 定員:12人
  • 中長期ボランティア
  • 環境,農業
  • ZWA M/LTV022
  • ジンバブエ

Fambidzanai Permaculture Centre

The organisation is failing to take care of the ever-increasing number of people in need of help, hence the dire need of a Resources Mobilization officer. The Resource Mobilization Officer will contribute to Fambidzanai work through research/documentation, social media, monitoring and evaluation and resource mobilization. The ideal candidate will be specially involved in identifying and responding to opportunities for funding. Volunteers will also be involved in capacity and training programmes with a strong bias to agroecology and permaculture.

  • 定員:2人

組み合わせで検索する

活動分野・キーワードでさがす

キーワード

条件を指定してさがす

※検索条件は最低どれか一つを指定してください(すべて必須ではありません)。

ボランティアの日程

開始日
終了日

ボランティアの期間

通年開催のワークキャンプは滞在日数検索での絞り込みはできません。

日間から 日間

国・地域(国名を隠す)

  • 北欧
  • 西欧
  • 南欧
  • 中近東
  • アフリカ
  • 東欧・旧ソ連
  • アジア・太平洋
  • 北米
  • 中南米

ボランティアの種類