プログラムの詳細は、事業名(太字)をクリックすると見られます。

  • 中長期ボランティア
  • 子ども,教育,その他の福祉
  • LMTV ASTO 02
  • トーゴ
  • 1か月以上

SUPPORT FOR STAFF AT ASTOVOT'S PARTNER ORPHANAGES (SAINT MARTIN, SINAI, GMI)

ASTOVOTの提携児童養護施設について:
ASTOVOTが提携している児童養護施設では、5歳から16歳までの子どもたちを受け入れています。
子どもたちは午前中に学校へ通い、午後は児童養護施設で過ごします。児童養護施設では、基礎的な教育、医療ケア、毎日の食事や衣類の提供が行われています。

しかし、財政的な制約からスタッフが不足しており、子どもたちのニーズに十分応えられないのが現状です。
そのため、ボランティアの協力は、子どもたちの教育やケアを支えるために不可欠です。

提携児童養護施設一覧:

SINA?(シナイ)児童養護施設

GMI(ジーエムアイ)児童養護施設

SAINT MARTIN(サン・マルタン)児童養護施設

仕事内容:
食事・衣類の世話、衛生管理、寮の掃除など、スタッフの毎日の業務のサポート

子どもたちに寄り添い、話を聞き、励まし、希望を与える

読書・書き取り・文化活動などを通じた遊びやアクティビティの提供

教育的・レクリエーション的な外出イベントの企画・引率

このプロジェクトは、子どもの福祉、教育、国際協力に関心のある方にとって意義深い経験となるでしょう。
興味のある方には、応募書類や志望動機文の作成支援も可能です。ご希望があればお気軽にお知らせください。

  • 定員:6人
  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉
  • LMTV ASTO 04
  • トーゴ
  • 1か月以上

SUPPORT FOR THE HEALTH STAFF AT THE "M?RE T?R?SA DE CALCUTTA" CENTRE

「マザー・テレサ・ホーム」について:
「マザー・テレサ・ホーム」は、飢えや渇きに苦しむ人々、ホームレス、HIV/AIDSや結核患者、虚弱な人々、愛情を受けられない人々、生きる希望や信仰を失った人々を支援する施設です。

現在、宗教や国籍を問わず約60人の患者が受け入れられています。

この施設では、医療的ケア、患者のケア・レクリエーション、清掃、調理など、さまざまな仕事が行われています。

2018年以降、このセンターはASTOVOTと提携し、医療トレーニングを受けたボランティアを受け入れ、スタッフの医療支援を行っています。

なお、ボランティアは消耗品か否かにかかわらず、自分の医療器具を持参することができます。

仕事内容:
医療スタッフのサポート(以下を含む)
 ・患者の処置、薬の配布、ケア、包帯の交換
 ・理学療法(フィジオセラピー)、マッサージ

食事の配膳

ドミトリー(患者用宿泊部屋)の清掃

食事準備の補助

入居者向けのレクリエーションやアクティビティの企画・実施

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 子ども,教育
  • LMTV ASTO 10
  • トーゴ
  • 1か月以上

ASSISTANCE FOR INSTITUTE TEACHERS (PRIMARY AND KINDERGARTEN)

学校では深刻な教師不足の問題が発生しています。
ボランティアは、授業中に教師を補助したり、補習授業を行うなどして、生徒が効果的に学べるようサポートします。
ボランティアは、トーゴの教育課程に従いながら、自国の教育内容も共有しつつ、以下の教科で生徒を支援します:

読み書き(フランス語)

算数

図画

その他の教科

幼稚園(2歳?5歳)では、ボランティアは教師を補助し、子どもたちを楽しませるためのさまざまな社会教育的な活動を企画・実施します。

仕事内容:
教師と協力して授業を準備し、補習授業を企画する

生徒の課題や答案の添削を手伝う

各種テストや評価の際に生徒を監督する

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 教育
  • LMTV ASTO 12
  • トーゴ
  • 1か月以上

ASSISTANCE FOR TEACHERS IN THE COLLEGES AND HIGH SCHOOLS OF KPALIME AND AGOU

学校では深刻な教師不足が発生しています。ボランティアは授業中に教師を補助したり、補習授業を行うなどして、生徒が効果的に学べるよう支援します。
ボランティアは、トーゴの教育課程に従いながら、自国の教育内容も共有しつつ、生徒を数学や理科、言語(英語、フランス語、ドイツ語)、図画、音楽、スポーツ、その他の教科でサポートします。

提携校:
公立中学校「Kpodzi」(クパリメ)
公立中学校「Nyiv?me」(クパリメ)
公立中学校「Nyogbo」
私立中学校「Bonne semence」
「Larousse」研究所
仕事内容:
教師と協力して授業を準備し、学習に困難を抱える生徒のために補習授業を企画する
生徒の課題を添削する手伝いをする
各種テスト中の生徒の監督を行う
課外クラブ活動を推進する:図画、演劇、英語、ドイツ語、読書など
※注意:トーゴでは授業は月曜日から金曜日に行われ、通常は午前中に実施されます。

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 環境,文化活動
  • LMTV ASTO 13
  • トーゴ
  • 1か月以上

ECOBASKET: Sport and Environment

「Ecobasket」は、ASTOVOTの国内ボランティアによる取り組みで、バスケットボールを通じて環境保護と持続可能な文化の普及を目指すものです。この提携団体は、バスケットボールを教育・娯楽・青少年の自己成長の手段として活用し、クパリメおよび周辺村落の地域社会で持続可能性を推進することを目指しています。バスケットボールのトレーニングでは、ゴミの分別、省エネ、汚染削減といった環境に配慮した理念を取り入れ、児童・教員向けの環境教育ワークショップや、エコ・バスケットボール大会、ストリート清掃、啓発キャンペーンなどの地域イベントも行います。業務内容:①国内ボランティアの研修チームと協力してエコアクションに関する啓発プログラムの作成/②地球温暖化や環境保護をテーマとしたワークショップの実施/③クパリメおよび周辺村落のバスケットボールコートの整備・維持(草取り、ライン引き、ゴール設置など)/④子ども向けのバスケットボール体験セッションの実施/⑤市内の公共スペースでビニール袋の収集・分別作業を実施するためのセッションの企画と実行

  • 定員:6人
  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉
  • LMTV ASTO 14
  • トーゴ
  • 1か月以上

COMMUNICATION ASSISTANT FOR ASTOVOT (COMMUNITY MANAGER)

地域社会での日常活動の支援とボランティア活動の推進のため、ASTOVOTはデジタルウェブプラットフォームやSNSを通じて情報発信を行っています。デジタルコミュニケーションは、活動の認知向上、専門性のアピール、ボランティア参加の促進に役立ちます。コミュニティマネージャーは、SNSに投稿するコンテンツの作成と運用を担当し、プロジェクトマネージャーと連携してコミュニケーション戦略を改善します。業務内容:SNS戦略の策定への参加(プロジェクト担当とともにSNS戦略を策定)/コンテンツのオンライン配信(SNSやニュースレターなどの編集内容をSNSに投稿)/SNSを通じた情報発信(Instagram、Facebook、YouTubeなどで団体を代表して発信し、認知度向上を図る)/プロジェクトの調整(国内外のボランティアのプロジェクトを訪問・モニタリングし、インタビュー等を実施)

  • 定員:2人
  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉,学習ワークキャンプ
  • LMTV ASTO 01
  • トーゴ
  • 1か月以上

WOMEN AND COMMUNITY DEVELOPMENT" PROGRAM

女性と地域開発プログラム(AKLALAバティック・センタープロジェクト関連)
「女性と地域開発プログラム」は、AKLALAバティック・センタープロジェクトと連携しており、女性や少女のエンパワーメントを目的とし、彼女たちの個人・集団としての成長を支援することを目指しています。

この目標を達成するため、ASTOVOTは女性たちのニーズに合わせた多様な要素を含むプログラムを提供しています:

非公式な識字教育、ジェンダー問題、性と生殖に関する健康、性教育、女性の権利、自己啓発などの研修および啓発活動

協同組合の支援(貯蓄管理、起業支援、ソーシャル・コミュニケーションなど)

女性たちの活動を紹介する文化イベントの企画・開催

現在、研修や啓発活動は週に3回実施されています。
このプログラムでは、ボランティアが現地チームや受益者と連携しながら、ワークショップ準備のための調査・資料作成などを行う必要があります。

ボランティアの主な役割:
研修や啓発セッションのための講師・テーマのリサーチ

現地に出向き、協同組合のニーズをヒアリング・理解すること

起業に関する能力開発研修の提案・実施

資金調達の支援

女性たちとの文化活動の企画・実施

「女性と地域開発」プログラムの評価と持続可能性に関する活動への参加

  • 定員:4人
  • 中長期ボランティア
  • 教育,子ども,その他の福祉
  • AJOV MLTV 02
  • モザンビーク
  • 1か月以上

INFORMAL EDUCATION CAMP ? Maputo

活動内容:非公式教育による子どもの支援、地域コミュニティとの連携、現地NGOとの協働による社会・地域活動の推進、ゲーム・歌・文化交流などのレクリエーション活動の実施。特に英語教育を通じて、恵まれない子どもたちが将来の可能性を広げ、貧困の連鎖から抜け出すことを目的としています。マプトに来て、子どもたちに英語を教えてみませんか?

  • 定員:9人
  • 中長期ボランティア
  • 文化活動
  • ZWA M/LTV028
  • ジンバブエ

MWOS FC

The volunteer (Team Manager) will be expected to support in the following key result areas:
Tactical and Strategic
? Develop and implement effective game plans and strategies.
? Analyse opponents and adjust tactics accordingly.
? Make informed decisions during matches (e.g., substitutions, formations).
Team Management
? Build and maintain a cohesive team culture.
? Foster positive relationships with players, staff, and stakeholders.
? Manage player morale, motivation, and conflicts.
Player Development
o Identify, recruit, and develop talented players.
o Improve player skills and performance through training and coaching.
o . Monitor player fitness and well-being.
Communication and Leadership
? Effectively communicate with players, staff, media, and fans.
? Provide inspirational leadership and motivation.
? Manage stress and pressure.
Administrative and Operational
? Manage team budget and resources.
? Coordinate travel, accommodations, and logistics.
? Ensure compliance with regulations and laws.
Performance Monitoring and Evaluation
? Set and achieve performance targets (e.g., wins, goals scored).
? Analyse team and player performance data.
? Adjust strategies based on performance evaluations.
Representation and Ambassadorship
? Represent the club in media, public appearances, and events.
? Promote the club's brand and values.
? Maintain positive relationships with sponsors and partners.
Youth Development and Academy
≠ Develop and implement youth development programs.
≠ Identify and nurture young talent.
≠ Manage academy staff and resources.
Other
? Stay up-to-date with football regulations, trends, and best practices.
? Network with other managers, coaches, and football professionals.
Adapt to changing circumstances (e.g., injuries, transfers

  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉
  • ZWA M/LTV027
  • ジンバブエ

Tsungirirai

With the numbers of national and international partners going down year in and year out, the organisation now needs to invest in both social and financial capital, hence the dire need of Resources Mobilization officer. The Resource Mobilization Officer will contribute to Tsungirirai work through research/documentation, social media, monitoring and evaluation and resource mobilization. The ideal candidate will be specially involved in identifying and responding to opportunities for funding. Volunteers will also be involved in capacity-building activities, especially for the youths. S/He will learn from other staff members to perform duties

  • 定員:5人
  • 中長期ボランティア
  • 教育
  • ZWA M/LTV026
  • ジンバブエ

Victoria Falls Musi OA Tunya

This project focuses on supporting Kindergarten education for children at a local rural school in Victoria Falls. Early Childhood Education is key to the promotion of cognitive, physical and social development of children in the first 1000 days of their lives. This project’s aim is to promote access to ECD services to children and promoting the education of ECD children through play. Volunteers in this project are engaged on a day-to-day basis with children in ECD as Teacher Assistants. They provide a conducive platform for children to access educational services and promoting play as the pivot of education for children in this grade. Children in this grade are between the ages of 3 to 6 years of age. Volunteers have an opportunity to be innovative and initiate educational games for children as well as facilitating coloring and paintings. It is a project for those volunteers who wish to be immersed in visionary artwork, painting and play (indoor or outdoor).

  • 定員:6人
  • 中長期ボランティア
  • 教育
  • ZWA M/LTV025
  • ジンバブエ

Bongai Shwamwari -Mutare

The volunteers will develop a social health care for the Centre, offer some in house training for the kids and staff members as well as tailor made training Programme with strong bias on Gender and development Programme. Requirements: Basically, passion and commitment for early childhood development and community development is all that is required to take part in this program. Food: Basic meals will be provided from what is locally available in the local community. Volunteers are therefore advised to be flexible and open minded. This will make it easy for them to negotiate their entry into the community.

  • 定員:2人
  • 中長期ボランティア
  • 環境,考古学
  • ZWA M/LTV023
  • ジンバブエ

Hillside Dams Conservancy

The volunteer at Hillside Dams Conservancy will be expected to support in the following key result areas:
? Eradicate invasive vegetation in the dried riverbed to allow free flow.
? Design and dig a drainage system to direct water flow into the river.
? Harvest water during rainy seasons, ensuring a consistent supply.
Objectives:
? Enhanced ecosystem services and biodiversity.
? Improve water quality and quantity
? Enhance the scenery and landscape of the conservancy
? Forster community engagement and environmental awareness.
Volunteers will also contribute to process of Ecosystem Restoration through
o Mechanical vegetation eradication and habitat restoration
o Drain design and construction
o Contribute expertise and any other resources at your disposal

  • 定員:5人
  • 中長期ボランティア
  • 教育,文化活動,学習ワークキャンプ
  • ZWA M/LTV020
  • ジンバブエ

Die Deutsche Shule- Harare/Bulawayo

The volunteer at Die Deutsche Schule will be expected to support in the following key result areas:
? Introducing students to the rich tapestry of German culture through activities, discussions and experience.
? Engage with Students in a interactive language sessions fostering a supportive an immersive learning environment
Objectives:
? Collaborating with dedicated teaching staff to enhance the overall educational experience for students
Volunteers will also contribute to process through
o Provide Invaluable insight into the pronunciation, conversation and cultural nuances

  • 定員:6人
  • 中長期ボランティア
  • 障がい者,教育,その他の福祉
  • ZWA M/LTV 021
  • ジンバブエ

Nzeve Deaf Centre

This program facilitates extra-curricular activities for children and youth through a child center which supports those who need it most. The idea of the Centre is to provide educational and recreational services to children and youth who are deaf. The center also addresses issues of child abuse among other challenges as it is a safe home to deliberate and receive support from Volunteers work together with representatives of the Protection Committee. At the Centre, volunteers have an opportunity to engage in indoor and outdoor play games with the youths who occasionally visit the Centre for play. It is basically an opportunity for international volunteers to appreciate initiatives around safeguarding the rights of children and youths who are differently enabled

  • 定員:12人
  • 中長期ボランティア
  • その他の福祉
  • ZWA M/LTV024
  • ジンバブエ

Tose Respite Care Centre

Tose is home for people with severe and multiple disabilities. It provides respite care, rehabilitation, and training for caregivers. The volunteers will work with the staff members at Tose to provide respite care as well as rehabilitation for the disadvantaged. The volunteers will also help in the garden, kitchen laundry and any specific request from administration at Tose

  • 定員:2人
  • 中長期ボランティア
  • 環境,農業
  • ZWA M/LTV022
  • ジンバブエ

Fambidzanai Permaculture Centre

The organisation is failing to take care of the ever-increasing number of people in need of help, hence the dire need of a Resources Mobilization officer. The Resource Mobilization Officer will contribute to Fambidzanai work through research/documentation, social media, monitoring and evaluation and resource mobilization. The ideal candidate will be specially involved in identifying and responding to opportunities for funding. Volunteers will also be involved in capacity and training programmes with a strong bias to agroecology and permaculture.

  • 定員:2人
  • 短期ワークキャンプ
  • その他の福祉,文化活動
  • RU,GS-07
  • ロシア
  • 10日以上

CAMPHILL Svetlana

【活動内容】

ハウスキーピング(掃除、家事)

ソーシャルワーク(住民との交流)

ガーデニング(菜園作業)

料理

アート活動(工房作業)

農業

週24時間勤務

週1日休み

平日:11:00~13:00、15:00~16:30、17:00~18:30

土曜日:午前中のみ

日曜日:完全休養日

  • 定員:8人
  • 短期ワークキャンプ
  • 文化活動,建築
  • RU,GS-08
  • ロシア
  • 10日以上

CHALK Volunteer Residence

庭仕事やリサイクルアート(木材・金属・プラスチックなどを使ったハンドクラフト)

小規模な建築作業(簡単な大工仕事、オブジェ設置、DIY)

外来植物や雑草の除去、ゴミ清掃

敷地内の簡単な清掃・維持管理

創造的なアイデアを活かしたプロジェクト(屋外アート、デザインなど)

※ 電動工具の使用経験があれば歓迎ですが、必須ではありません。

  • 定員:5人
  • 短期ワークキャンプ
  • 環境,農業,建築
  • RU,GS-09
  • ロシア
  • 10日以上

VEDRUSSIA farm

活動内容:建築、クラフト、土壌作業、動物の世話など

労働時間:1日5時間

受入期間:最低1週間、最長1ヶ月(お互いの相性次第で延長も可能)

言語:ロシア語、英語(少しドイツ語)

  • 定員:10人

組み合わせで検索する

活動分野・キーワードでさがす

キーワード

条件を指定してさがす

※検索条件は最低どれか一つを指定してください(すべて必須ではありません)。

ボランティアの日程

開始日
終了日

ボランティアの期間

通年開催のワークキャンプは滞在日数検索での絞り込みはできません。

日間から 日間

ボランティアの種類